Den 29. november er det Black Friday og det er derfor på høje tid at få kørt din webshop i stilling til årets største handelsdag. Vi har derfor samlet nogle råd til din webshop, der kan være med til at få flere køb igennem, når danskerne skal på udkig efter gode tilbud.

black-friday-shoppingcart-wide

Skab tryghed med en strømlinet købsproces

Tryghed og tillid er vigtigt, når danskerne handler på nettet. I vores rapport Dansk e-handel 2019 fremgår det, at over en femtedel af de afbrudte køb i webshops, skyldes manglende tillid hos forbrugeren.

Som webshop skal du med andre ord være god til at skabe tryghed hos forbrugeren for at undgå, at miste kunden i købsprocessen.

Sådan skaber du en god og tryg købsoplevelse i din webshop:

  • Gør betalingsvinduet til en integreret del af din webshop, så kunden forbliver i det samme vindue under hele købet. Hvis betalingsvinduet er indlejret direkte i din webshop og har samme farver som resten af dit website, får kunden en god og professionel købsoplevelse, uden forstyrrelser fra tredjepart.
  • Giv kunden overblik over sit køb. Vi ved, at kunderne ofte falder fra, hvis de får en negativ overraskelse, når de shopper online. Så gør det nemt for kunden at se, hvor mange varer de har i deres digitale indkøbskurv og hvad den samlede pris er – inklusive levering. Hvis fragten først bliver tilføjet når kunden vil betale, risikerer du, at de alligevel ikke vil gennemføre købet.
  • Kræv minimum input fra forbrugeren, så det bliver nemmere og hurtigere for dem at betale. 14 procent af de afbrudte køb skyldes, at dataregistrering og indtastning var for besværlig. Brug derfor en betalingsløsning, der husker dine kunder, så deres informationer allerede er udfyldt, når de skal betale og undgå at kræve, at de skal oprette sig som brugere og logge ind.
  • Hav klare handelsbetingelser i din webshop. Rapporten Dansk e-handel 2019 viser, at handelsbetingelser og vilkår er vigtigt for de danske forbrugere. Godt en femtedel af forbrugerne, der har afbrudt et onlinekøb angiver, at årsagen var usikkerhed om handelsbetingelser og vilkår. Hav derfor en dedikeret og tydelig side om returnering, fragt, garanti m.v., så forbrugerne ikke er i tvivl om, hvad der sker, hvis de fortryder deres køb eller varen går i stykker.
  • Tilbyd de gængse betalingsmetoder. I 2019 anvender 90 procent af forbrugerne et betalingskort, når de handler på nettet og 41 procent anvender MobilePay. Når din webshop kan modtage disse to former for betaling er du dermed dækket godt ind og giver kunden en god oplevelse, når de selv kan vælge den betalingsform, de foretrækker. 

Hvis du regner med at få flere kunder i din digitale forretning på Black Friday, så er det nu, at du skal sikre dig, at købsoplevelsen er i top i din webshop – så er der en god chance for, at dine kunder vender tilbage.

Er du på udkig efter en betalingsløsning til din webshop, der kan give dine kunder den gode købsoplevelse, kan du oprette en gratis Easy-testkonto og komme i gang med det samme. 

Held og lykke med Black Friday-salget!

Og husk, at du på Black Friday kan fange os på telefon og mail frem til kl. 22.00.

Tanja Oda Sørensen

Tanja Oda Sørensen

Tanja er Marketing Manager og blogger om tendenser og gode tips til webshops, online marketing, online betaling og generelt om e-handel.

Kommentarer