Ugen der gik - smykkehandlen topper (uge 24)

Vi er glade for at kunne præsentere Nets’ Back-to-business-barometer. Det giver dig en opdatering på hvordan, handlen i Danmark, fordelt på forskellige brancher, udvikler sig fra uge til uge. Ved at analysere transaktionsdata tilbyder vi dig det her navigationsværktøj, som vi håber kan give dig et bedre overblik over udviklingen på det danske marked. 

Lige nu kan du bruge indsigten til at se, hvor danskerne bruger deres penge her efter genåbningen efter Corona-krisen. Bemærk at rapporten fokuserer på udviklingen i de enkelte brancher sammenlignet med forrige uge.

Danskernes købelyst er endnu ikke tilbage på samme niveau som før Corona-krisen. Men i takt med at smittetrykket er faldende, og at vi har fået lempet flere restriktioner, kan vi glæde os over, at forbruget på flere områder er på vej tilbage. Faktisk er omsætningen i uge 24 steget med 2,2% i forhold til ugen før, og den totale omsætning på betalingskort i Danmark kom denne uge for første gang over niveauet før lock down. Og det er da en god grund til at kippe med Dannebrog!

studenterhatte

Apropos at kippe med Dannebrog, så tyder det på, at de kommende skoleafslutninger og en feriesæson, hvor mange danskere bliver i landet, giver medvind til flere brancher. Studenterne skal stå skarpt til de kommende fester, hvilket tøjbutikkerne ser ud til at nye godt af. Og en veloverstået eksamen skal fejres med blomster og gaver, og det ser smukke- og blomsterhandlerne ud til at mærke.

Markedsudvikling_uge 24
 
 
 

"Staycation" kommer nok til at beskrive sommeren for mange i år. Som en mulig følge af det, ser vi en stigning i omsætningen inden for privattransport som fx biler, trailere, camping-vogne og motorcykler. Enkelte brancher (forbrugerelektronik, telecom & IT) oplevede et stort fald i uge 24. Men vi tænker, at det skal ses i lyset af store stigninger de foregående uger. I tabellen til højre kan I se den ugentlige ændring i omsætning i de forskellige varekategorier. 

Husk at du kan følge din egen forretnings udvikling via MyNets portalen eller den prisvinde
nde MyPayments app. Gratis for alle Nets-kunder: my.nets.eu eller Nets MyPayments App



Klik her hvis du vil læse flere detaljer om kategoriseringen af Market Insight.

New call-to-action
Natalia Laursen

Natalia Laursen

Natalia er Head of Marketing i Nets' afdeling for online betalinger og blogger blandt andet om forbrugerdata og konverteringsoptimering.

Følg Natalia Laursen på

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu

Vær den første til at kommentere indlægget.